19 Mayıs 2009 Salı

N'dirki kadın blogları

Beni aralarına alanlara teşekkür ederek, ilk yazıma başlamak istiyorum..

500, 600, 700 belkide 1000 izleyicisi olan kadın blogları karşısında 50,100, 150 belkide 200 izleyicisi olan erkek blogları olarak dik duruşumuzun, ulvi ve kutsal mücadelemizin simgesidir Erkek blogları..
En kısa zamanda bu mücadelede bizlere destek olacak arkadaşlarımızıda tek çatı altında toplamayı amaçlayan bu blogda görmek istiyoruz..



500, 600, 700 belkide 1000 izleyicisi olan kadın blogları dedim yukarıda.. Bu doğru.. Onlarca takipcileri mevcut.. Kalemleri kuvvetli olmayan, yazı yazmayı beceremeyen, yazıları abazanlar tarafından (özellerini anlattıkları için) dikkat çeken bu bloglar tek gecelik ilişki, yaz aşkı gibidir..
Ötesi değildir..

Kendilerini gizleyen bu bloggerler bana +18 telefonlardaki kadınları hatırlatmakta hep.. Blogları, kullanıcı resimleri seksi ya kendileri.. Yaşadıklarını mı, yoksa yaşamak istediklerini mi yazıyorlar.. hep merak etmişimdir..

Erkeklerin aracı olmuş, aracı olduğu için bu kadar izleyiciye sahip olmuş (ha birde entel-dantel, nakış-dikiş blogları tarafından izlenen) bu bloglar gün geçtikçe büyümüş, büyüdükçe onları büyük yapanlara sırt çevirmişlerdir..
Tıpkı halktan gelip halka sırt çeviren liderler gibi.. Unutulmamalıdırki lideri lider yapan halk onu başaşşağı etmesinide iyi bilir..

Her fırsatta belittiğimiz gibi bizi bu mücadeleye iten, hiç hesapta yokken laf atıp bizleri kendilerine düşman belliyen bloglar; yeni bir mücadele doğuyor..

29 yorum:

pi dedi ki...

Can, tebrikler. İlk yazında ortamı coşturuverdin :) Geri adım atmayışını da takdir ediyorum, bir defa o hatayı yaptık diye bloglarına konu yapmışlar bizi))

Yazına küçük bir şey eklemek istiyorum. Bayan blogları arasında işe yarayan tek bir alan var, o da yemek blogları. Severek inceliyorum.

Neden? Birincisi yemekleri anlatıyorlar, erkeklere çamur atmıyorlar. İkincisi, ellerinin hamurda olduğu gerçeğini hatırlayıp gülüyorum. Üçüncüsü... Bu ikisinin toplamı da üçüncüsü oluyor:P

Adsız dedi ki...

şu dalga geçtiğin, hatta seksi yazılar yazarak abazanlıklarını anlatarak ilgi çekmeye çalışıyo dediğin türde bloga sahip olan kadın blogculardan da biri benim. o blogu bazı nedenlerden dolayı kapattım ve şimdi o dalga geçip kendi yazılarının çok daha üstün olduğunu düşündüğünüz bloglarınızın aksine geri açtım. hani biz kadın yazarlar bişeye benzemeyen, normal zamanda 2 kelimeyi bi araya getiremeyen, anca blog ortamında zekilik taslayan salaklarız ya tüh bana, rezil ben, bu bahsettiğin niteliklerdeki dominatrix blogumu geri açarak internette boşu boşuna yer işgal ettim ya, yazıklar olsun bana.

sana ve beraber yazdıklarına neden kadın bloglarının daha çok okunduğunu anlatıyım, bu normal yaşamda da erkeklerin kadınlara kıyasla neden daha çok yanlış anlaşıldıklarıyla aynı paralelde. çoğu erkek hakketn içinde gelenleri yazmak yerine dışardaki imajını, karşısındaki hemcinsleri ve bayanların kendisi hakkında neler düşüğneceğini daha çok göz önüne alır. bu nedenle anlatımı baltalanır,bi kız genelde bunları düşünmez. nasılsa ağlamak, sızlanmak, kısacası duygusal herhangi bi tepki göstermek -fiziksel yada sözsel- ona serbesttir. bu açıklık onun anlatımı erkeklerinkinin kasıntı, acaba ne düşünürler kalıplı biraz daha gerilmiş yazılarından sıyrılmasını sağlar. bu dediklerim erkek bloggerlar başarısız olarak anlaşılmasın, sadece sizin uğruna blog açmayı bile düşğndüğünüğüz bi soruya bi bayan perspektifinden cevap veriyim dedim.

delininbiri dedi ki...

erkek blogcular diye bir genelleme yapmak ne kadar mantıksızsa bayan blogcular diye bir genelleme yapmak da o kadar mantıksızdır..elinin hamuruyla erkek işine karışma mantığının blog dünyasında hakim olduğunu da görmek üzücü..
şahsen ben blogumda futbol ve siyasetten de bahsederek elimin hamuruyla erkek işine karışmış oluyorum..ve bunu da en iyi şekilde yapabildiğimi düşünüyorum..
yazıdan bağımsız olarak güzel bir blog olmuş bu..umarım amacı dışına çıkmaz.. ;)

Adsız dedi ki...

ha bi de şu var, dikkatimi çekti: aynı blogun yazarlarısınız ya, bence birbirinizin yazılarına çok gerekmedikçe yorum yazmayın, azcık zavallı duruyo bilesiniz canlar.

Yesari dedi ki...

seni aralarına alanlar "bunu bir daha düşünsün"kampanyası başlatıyorum...
bence çok abartmışsın can...bu blogun açılma amacına yazın hiç uyumuyor...

pi dedi ki...

Yorum yazmakla zavallılık arasındaki korelasyonu nasıl sağladınız, mest oldum vallahi :)

Basit, kayda dahi alınmaması gereken, önemsiz bir yorum. Ne eksik ne fazla. Size göre zavallılık -ki hiç hoş bir tabir değil-, bana göre eğlence.

Neyse, misafirdir, başımızın üstünde yeri vardır. Siz isteyin zavallı da oluruz, kompleklerimizden arınır öyle geliriz :)

ne ben olabildim ne de başkası dedi ki...

ben de naçizane fikrimi beyan etmeden geçemeyeceğim. bu yazı yukarıda yesarinin dediği gibi bu blogun açılış amacını aşmış bence de. şurda eğlenmek, gülmek benim anladığım. açılan bi savaş olmamlı ki savaş kelimesi başlı başına eğreti duruyor. ama bu yazının yazarının yaşına veriyorum ben biraz da bu sertliğini.
genellemelere gdilmiş bir sürü yerinde yazının. ben tek kelime ile özgürlükçüyüm diyebilirim. kimsenin neyini nasıl anlattığı ya da kaleminin kuvvetli olup olmadığı sorgulanamaz, sorgulanmamalıdır. bunun yanında ziyadesiyle insanla kimlklerini gizlemekte de hürdür. bi blogu beğenen okur beğenmeyen de okumaz konu bundan ibaret.
aslında bir yerde hepimiz böyleyiz, tahammül edemediklerimizin var olma haklarına karşı saygısız. beni kaç kişinin okuduğu ya da okumadığı umrumda dahi değil, reklam verip para kazanmıyorum ki bu işten. önemli olan niteliikli okur kitlesi.
son olarak eğer ben bu blogun amacını yanlış anlamışsam ve bu yazı çizgisinde devam edecekse fikrimi beyanımla kalır yukarıda da dediğim gibi okumayı bırakır kendi işime bakarım.
saygılar, sevgiler.

Adsız dedi ki...

ya rica ediyorum adet öncesi sendromu yaşayan kızlar gibi alıngan ve saldırgan davranmayın, bak şimdi bu koletif bi blog. can da sen de yazıyosunuz, senin msnde feysbukta cartta curtta 'haa abi iiyi yazmışsın tebrikler' diye bi yorum yazman daha makuldur bence, tutup da adamın yazısının altına demektense. illa sana ait olan bi bloga yorum yazıcaksan bende yazan yorumculara cevap olarak yaz, seninle beraber yazan birine iltifat etmek için deil. yazısını zaten beğenmişsin ki beraber yazmaya karar vermişsin, aksi abes olurdu zaten. bak ciddiyim siz bunları saldırı olarak görüyosunuz testesteron artışınız nedeniyle tavan yapmış erkeklik egolarınızla ama bi de bayan görüşünü alın, hani bizi aşağılamak böyle yazılarda sizi daha adam yapmıyo. bu da yazıyı yazan arkadaşa gitsin.

pi dedi ki...

Yahu dur, dur... İş görüşmesi yapıyoruz, ne gitmesi, ne kaçması.

Hem biz erkekler... Dıştan bir kaya gibi sert ve acımasız görünsekte, aslında içten içe minik bir serçenin kırılganlığındaki çocuksu bir ruha sahibizdir)))) Sadece yalnızken ağlarız ve çok duygusalızdır çok. Bilemezsiniz... )))

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ufak bi yanlış anlaşılma olmuş. blogun amacı benim bi altta yazdığım yazıdır. birazdan serzeniş meraklısı da gereken açıklamayı yapacak.

pi dedi ki...

Caponizmatrix, yazdıklarımı yanlış yorumlamışsın sanırım. Bak ne yazmışım oraya, "küçük, önemsiz bir yorumdu" yazmışım, "niye böyle ciddiye aldın?" yazmışım, sen kalkıp aynı ana fikri farklı cümlelerle bana iade etmişsin. Bir kez daha hoş olmamış. Hormonal denge ya da dengesizliklerle ilgili yorumlarına da gülümsemekle yetiniyorum. :)

Şimdi sana daha net bir ifade sunuyorum:

Eğleniyoruz.

Böyle ofansif olmaya, "hemen de alındı bak" sanrılarına kapılmaya gerek yok. Çünkü öyle bir şey yok.

Detay olarak, Can'ı zerre kadar tanımıyorum, sanırım Serzeniş Meraklısı kendisini dahil etmiş, hoşgelmiş sefa gelmiş. O da olaya kendi açısından yaklaşmış. Burası ortak bir nokta, kimse de kimsenin patronu ya da müdürü değil. Adamın canı ne isterse yazar. Nasıl ki Siminya yazıyor, PuCCa yazıyor, sen yazıyorsan, ben yazıyorsam, o da yazar.

Yazdığımız herhangi bir şeyden, "aaa bak bunların amacı neymiş" gibi tuhaf bir çıkarım yapmayın lütfen. Sonuçta gaz odasına sokmuyoruz, kadın ırkını ortadan kaldırmıyoruz, sabun yapmıyoruz. Keyif yapıyoruz, eğleniyoruz. "Burayı MSN'ye çevirdiniz" yaklaşımı nedir? Ne yani meclis oturumu tadında mı olacak?

Bu yazı ciddi bir yazı oldu. Böyle bir yazı yazdırdığınız için tebrik ederim sizi.

Madem ciddi oldu, rahvan gitsin, şunu da belirteyim: İş ciddiyete geldiğinde biz erkekler, siz bayanları, sizden daha çok severiz.

Dolayısıyla buradaki yazılara alınmaya, gücenmeye ya da aramızda problem yaratmaya gerek yok. "Erkekler boktur" diyenler bile var (ki buna rağmen iş başvurusu yapıyorlar bize :)) ) ve zerre kadar alınmıyorum, gücenmiyorum. Hâttâ gerçekten bok olan erkekler tanıyorum! Hakkı var yani öyle demekte.

Neyse, umarım bunlar yazdığımız son ciddi yazı olur. Kardeş kardeş geçinir gideriz. :)

Not: Umarım tüm bu yazılanları okuyunca Can kardeşim de alınmaz, gücenmez, "pılımı pırtımı toplayıp gidiyorum" gibi şeyler söylemez. Onlar kızlara yakışan davranış şekilleridir. (Hemen itiraz etmeyin be, nazlı desem hoşunuza giderdi değil mi!? )

Adsız dedi ki...

ahaha yok yazılarımdan da anlaşılcağı gibi ben cıvık insanım da yukardaki yazı ne biliim biraz fazla tuhaf geldi bana, hele bi de canın benim feysbukumdan okuyım diye blogunun adresini bu yazının üzerine göndermesi de ayrıca bi acaba sorusu getirdi aklıma. ya diyorum ya, toplaşın yazın güzel şey bunlar da senin de dediğin gibi eğlenme amacına uygun saldırmadna yaparsanız bence gayet de güzel bi konsept olur bu..ama diyorum ya, bence can yukarda yazdıklarını bi daha bi okumalı, hatta bence kaldırmalı bile o yazıyı çünkü yakında yukardaki yorumdaki gibi amaaan ben okumam çeker giderim, milletin beni ve benim gibi bayan blogcuları aşşalamasını mı okucam diyebilir..hani bu da bi düşünceee

pi dedi ki...

Şimdi bir senfoni orkestrası gibi olduk bak, sen keman, ben kabak kemane, ne güzel anlaşıyoruz :)

Top Can'da o halde, hayırlısı bakalım :)

can dedi ki...

yorumumu buyuk harflerle yazıyorum..

YAZIYI YAZDIM VE EVDEN CIKTIM DONDUGUMDE ISE MILLET KOPMUS.. KAHKAHA ATARAK, GOZLERIMDEN YAS GELEREK OKUDUM YORUMLARINIZI ADETA..

BLOGUN ACILIS AMACI BELLI.. BENDE BAGLILIK YEMINI ETTIM..:D

BU DOGRULTUDA YAZIMI YAZDIM.. YAZIMDA EKSIK OLAN SEY SU MSNDEKI IFADELERDI DIYEBILIRIM.. O IFADELERI KOYUP TEKRAR OKUDUGUNUZDA NASILDA MAKARA YAZISI OLDUGUNU IDRAK EDEBILIRSINIZ..:D

BU ARADA BLOGU TANITMAK ICIN TANIDIGIM HERKEZE YOLLADIM.. HERHANGI BIR MESAJ ICERMEMEKTEDIR..

BIRDE BU BENIM TARZIM.. BENI BOYLE KABUL EDELIM LUTFEN.. BENIM ASIL BLOGUMDAN OKUMAYANLAR BU YAZIYIDA ANLAMAMISTIR NE KADAR MAKARA OLDUGUMU BILMEDIGIMDEN NORMALDIR NE DIYIM..

AMA GEMILERI YAKTIK GERI DONUS YOK:P

bi dost dedi ki...

ikinci ve üçüncü paragraf -özellikle de üçüncüsü- gerçekten ağır ama.. hani şakadır geyiktir falandır filandır ama bi yere kadar yani. sonra mesela şey oluyo, biz deliriyoruz bunları okuyunca kızlar olarak, "uujt urdan, abe sen kendine bakasın paçooz!" diyoruz, hatta şey demek istiyoruz bi de, "sizin sapık sapık yazılarınız tutmuyo, onu bile kıskanıyosunuz duygusuz herifler! topunuzun köküne kirpit suyu ulan!" ama bunu demiyoruz çünkü biz edepliyiz :P ilkini söylüyoruz, bunları sizin anlamanızı bekliyoruz, anlayacak kapasite olmadığını bile bile.. :P

hakem de yanımıza geliyo sonra, niye bu heriflere çemkirdiniz diyo, "hoca ağır tahrik var yaa hoca yaa aaa yaa aaaa" falan diyoruz biz de, hasan şaş edasıyla..

devam devam, hadi saldırın devamm!!

can dedi ki...

sızde saldırınca topa tutuyorsunuz, sonra saldırın dıyorsunzu anlamak mumkun degıl..:D

bi dost dedi ki...

saldırınca şunları şunları yaparız dedik.. ille diyosanız bizi topa tutun, biz dayak istiyoruz, Allah'tan belamızı istiyoruz kaşınıyoruz biz, kafalarımızı tokuşturun istiyoruz; hah işte o zaman buyrun saldırın.. gerçekten bak çekinmeyin hiç :P

can dedi ki...

haha.. kafamızı tokuşturun.. haha..:D

PuCCa dedi ki...

abazanlar yorum atıyo bidik bidik bişiler yazmışsın.. şöle bloguma baktım, anam o ne serzeniş meraklısının yorumları da var.. o zaman kendi takım arkadaşına abazan mı demiş mi oluyorsun.. cık cık cık..
serzenişe üstelik.. yuhh yani.. aynı bloga yazdınız adama.. ohaa denir artık buna..
bilmiyorum ben bunun üstüne bişi diyemem artık sen zaten diyeceğini demişsin...

can dedi ki...

ne diyeyim.. bu blogdan kovduracaksınız anlaşılan..:D

Unknown dedi ki...

puCCa bi yanlış anlaşılma var...
benim de her yazına yorumum var, yaklaşık olarak..
bir numaralı abazanın, ayy pardon, yorumcunum ;)

can dedi ki...

birde ben bu yazı sonrası bırının cıkıpta
''o abazalardan bırıde sensın anlasılan kı blogumu takıp edıyorsun''
gıbı bır cvp beklerdım.. sadece beklerdım.. yanı..

PuCCa dedi ki...

yani bilmiyorum serzenişcim.. baksana arkadaşın ne demiş, ben öyle bişi desem gelip ne kadar ayıp olur. kendi içinden canından biri resmen kelek yapmış sana.. yani ben olsam neyse iç işlerinize karışmayayım ama cık cık cık yani..

can dedi ki...

kendımı her an partısınden kovulacak hıssı yasayan bu nedenlede bagımsız takılan yuce ınsan kamer genc gıbı hıssettım ya asıl sıze cık cık..

bi dost dedi ki...

pucca ahahaha pirimizsin ulu pucca :D :D iç işlerine karışmıyomuş bi de ahahaha:D

paper doll.. dedi ki...

o diil de olayı bu mudur şimdi bu blogun?? :)
hadi 3-5 yazı tamam da.. sonuna kadar sadece kadın bloggerlar şöyledir böyledir içerikli mi olcak yazılarınız? başka bi action yok mu lan, heveslenmiştim ben de.. :))

can dedi ki...

buda bır baska yıpratma anlasılan..

paper doll.. dedi ki...

laf sokmak için söylemedim cidden sordum can cevap bekliyorum.. :)

bi dost dedi ki...

paper doll'cum, cinsdaşım.. başka bi politikaları yok ki! anca kızları çekiştirsinler bunlar, kızlar şöyle kızlar böyle desinler o kadar işte.. ee adı üstünde zaten, erkek blogları.. erkeklerin başka yaptığı ne var ki allassen? vatan kurtarma adı altında karılarını çekiştirmiyolar mı? ve sen eğer hala bu blogdan elle tutulur bişey bi yazı bekliyosan, cıx cıx cıx derim sana da.. :P

(alınmayalım can ya lütfen ama:P)