8 Kasım 2009 Pazar

Güzel mi? Çirkin mi?

Bir insan neye göre koyar bu yargıyı? Her zaman deriz ya "güzellik görecelidir" diye kime göre, neye göre bu kavram? Düşündüm ama işin içinden çıkamadım. Bilmiyorum bazen bir insana günlerce bakıp beğenebilirsiniz daha sonrasın da aslında hiç güzel değilmiş gibi farklı duygular da yaşıyabilir insanlar.

Hani bu kriterlerin en başından bir kaç şey gelebilir aslında, fazla kapsamlı yazmıyacağım zaten herkes ne anlatmak istediğimi anlıyabilecek kadar zeki olduğunu düşünüyorum.

1. zayıf-şişman haliyle balık eti ya da ondan daha zayıf bir insan makbuldur denilebilir. Tabi sıfır beden de seven vardır.

2. eli yüzü düzgün kriteri, bakarsın şöyle bir insana suratında sivilce var mı? elleri düzgün mü? tırnakları düzgün kesilmiş mi? Çarpık bacaklı mı?

3. temizlik, evet şöyle bir saçına, özellikle eline giydiklerine bakılıp kısmen anlaşılabilir bir faktör.

4. bakım, günümüzde ki kadınların bakım anlayışı maalesef kimsayasal ürünleri suratlarına sürerek sağladığı bakımdan ibaret neyse bunu da geçtim şimdi bakımın tanımı gibi konuyu dallandırmayayım.

Peki bunların hepsi sağlanıyorsa bir kadını diğer bir kadından FİZİKİ olarak ayırabilecek özellik nedir ki yani neye göre seçim yaparız. Gerçekten güzel midir? Yoksa değil midir?

4 yorum:

vitalle dedi ki...

beyninin güzelliği fiziğini yansıtıyor olabilir ya da olmayan bi' güzelliği yansıtamaz.

VodviL dedi ki...

bunlarla uzaktan yakından ilişkisi yok derim ben,

erkeğin yalnızlık günleri arttıkça güzellikte seçiciliği azalıyor, mesela bir kızla berabersin elbette başka kızları beğeniyorsun ama senin zaten sevgilin var ondan daha güzelleri gözüne çarpıyor filan, ama yalnız kaldığın süre ne kadar artarsa çirkin dediğin kıza bile fena değilmiş lan burnu o kadarda büyük değilmiş filan diyebiliyorsun xD

oluyor böyle şeyler canım xD

hayalperest.im dedi ki...

bir kadın akıllıysa, giyinmeyi de bilir, süslenmeyi de...

bir kadın akıllıysa kusur örtmeyi de bilir, güzel olanı öne çıkarmayı da...

her şey kadının aklında biter yani... aptal olan bir kadın her halükarda çirkin görünecektir göze...

boy boy basılan mankenleri konu dışında tututyorum :)

SmG dedi ki...

çirkinin de bir güzelliği var elbet, ama biz göremiyoruz. Bakıyoruz aslında ama, doğru düzgün göremiyoruz. Çirkin dediğimiz insanın aslında o kadar sevimli mimikleri vardır ki, bu bazısının hoşuna gideblir. Ya da kirpikleri o kadar güzel, o kadar manidardır ki, bir kirpiği bile seni kendisine çekebilir, ya da onun bir gülüşü dünyaya bedeldir, en güzelinden bile güzel gülüyordur...

...diye düşünüyorum ben :)